poniedziałek, 2 lutego 2015

Pigułka DZIEŃ PO bez recepty WASZE ZDANIE. Cena i rodzaje. Escapelle, POSTINOR DUO, ELLAONE

Ostatnio gorący temat to nowa ustawa, która pozwala na zakup pigułki "dzień PO" bez recepty.

W mediach burza!

Jedni są ZA inni PRZECIW. 


Sama nigdy nie stosowałam tej pigułki,ponieważ kilka lat zażywałam tabletki antykoncepcyjne...
Wiele moich koleżanek kilkakrotnie używało i były dla nich naprawdę "kołem ratunkowym" .

 Tabletki PO z mojego punktu widzenia -  chcę poznać i Wasz ...

Dlatego liczę na odpowiedzi tutaj lub na:

FASHION LOVE PASSION - facebook


Zacznijmy od tego, że pigułkę "dzień po" można zażyć do 72h po stosunku...




"Działanie tabletek po:
Pigułki 72 po działają podwójnie. Otóż – gdy nie doszło jeszcze do owulacji, opóźniają one ten proces. Niezależnie od tego zagęszczają śluz w szyjce macicy, co utrudnia dostęp plemnikom. Jeśli jednak do zapłodnienia już doszło – zapobiegają one zagnieżdżeniu się komórki jajowej." tekst zaczerpnięty z - źródło




Myśleć "PRZED" czy "PO" ? 

Oto jest pytanie... 


Kiedyś Koleżanka miała sytuację w jakieś święta, kiedy wszystko było zamknięte i żaden lekarz nie przyjmował...
Widziałam panikę w Jej oczach!
Najpopularniejsza forma antykoncepcji zawiodła...
W końcu znalazła.
WIZYTA 150 zł + cena tabletki 80 zł...

CO DO produktów tego typu na naszym rynku:
  • ESCAPELLE - 55 zł  - 60 zł
  • POSTINOR DUO około 100 zł
  • ELLAONE około 120 zł
To chyba 3 najpopularniejsze - przynajmniej po wpisaniu w google właśnie te znalazłam.


Jak to zwykle bywa wprowadzenie tabletek wywołało lawinę komentarzy.

KOŚCIOŁ - wiadomo...
"Nikomu nie wolno zabierać prawa do życia", więc zawsze się tutaj pytam, czemu są przeciwko IN VITRO skoro dla niektórych to jedyny sposób, aby na ten świat przyjść???



APTEKArze - co niektórzy zwyczajnie przestali zamawiać pigułki i decydują się nie sprzedawać jej w swoich aptekach - podejrzewam, że tu już każdy kieruje się swoją "klauzulą sumienia", czy do końca słuszna?
Nie wiem... Nie mnie oceniać.


Zwykli ludzie... A no sami widzimy co się dzieje. Jedni ZA, a drudzy przeciw!

Moim zdaniem każdy powinien robić co chce!
I dobrze, że taką tabletkę kobiety mają możliwość kupić szybko i bez recepty...
TYLKO LITOŚCI od 15 lat?!
Jak dla mnie powinna być od 18...
No ale nie zmienię niestety niektórych - jak dla mnie - strasznych faktów... 

Tyle się człowiek nasłucha...
Co chwilę gdzieś w Polsce jakaś zwyrodniała idiotka z zimną krwią zabije swoje dziecko...
Chwała tym, które z różnych względów nie chcą dziecka, ale potrafią oddać do adopcji, albo ułożyć do "okna życia"

Z drugiej strony jak tyle się słyszy o tych patologicznych typach z marginesu społeczeństwa, które mnożą się jak króliki, to przecież TAKA jedna Z DRUGĄ nie pójdą i nie kupią  tabletki za 80 zł...
Więc płonna nadzieja, że cokolwiek się zmieni jeśli pigułki będą "ogólnie dostępne" ...

Kto wie..
Wszystko jest dla ludzi, ale mądrych i rozsądnych.
Ja jestem zwolenniczką "wcześniejszej antykoncepcji". 
Lepiej najpierw pomyśleć by potem spać spokojnie :)
A z drugiej strony jeśli ktoś nie jest w stałym związku, a zdarzyło się mu przysłowiowy "raz", to naturalne jest, że idzie do apteki i kupuje "tabletkę PO"!


Jakie jest Wasze zdanie i Wasz pogląd ? :)







1 komentarz:

  1. Sklepów które sprzedają jest dużo, choćby http://tabletka-po-ellaone.com/, ja osobiście bym się nie zdecydowała. Każda kobieta decyduje jednak za siebie...

    OdpowiedzUsuń